ABOUT
קצת עלי
נעים מאוד
שמי אריאל פינטו וזכיתי למנכ"ל מספר חברות במשק הישראלי.
עם עלייתי ארצה בגיל 3, התגוררנו בחיפה, עברנו לבאר-שבע, להבים וכיום מתגורר בהרצליה פיתוח.
נשוי ואבא לשלושה ילדים בוגרים נפלאים, חובב ספורט, טיולים, אוכל טוב ואיש משפחה.
במהלך עשרות שנים, צברתי ניסיון ניהולי רב, במישור המקומי והבינלאומי. שימשתי במגוון תפקידי ניהול והתחלתי "הכי מלמטה". מסוכן מכירות בשטראוס ועד סמנכ"ל שטראוס, מנכ"ל טיב טעם, מנכ"ל מיצובישי ובעשור האחרון שימשתי כמנכ"ל מרצדס ישראל, קבוצת היוקרה בכלמוביל.
GET TO KNOW ME
המוטו העסקי שלי
“בעשרות השנים בהן אני פועל בעולם העיסקי ופוגש חברות ועסקים רבים ומגוונים, נתקלתי ב2 סוגים עיקריים של ארגונים:
הסוג הראשון, חברות, שהוקמו ב2 ידיים / משפחתיות, הצליחו והגיעו למימדים גדולים וכעת הגיע השלב לעשות בהן קפיצת מדרגה נוספת להמשך צמיחה בריאה: להכניס מתודות ניהוליות, תהליכים מסודרים,שיטות תגמול, יישום של BEST PRACTICE ועוד.כנהוג בארגונים גדולים ומנוסים, תוך שמירה קפדנית על ה- DNA שבנה את החברה.
הסוג השני, חברות ועסקים קטנים כגדולים ,שיכולים לשפר את ביצועיהם, לרוב בקלות יחסית ,אם רק יחדדו את המטרות לטווח הקצר והארוך וימקדו את המשאבים והתהליכים בחברה.זאת על-ידי מנטורינג ניהולי, יעול תהליכים לקיצור טווחים, מזעור טעויות והטמעת שיטות ומודלים מוכחים. במקרה זה, כבר בטווח הקצר, קל להביא לשיפור התוצאות הכמותיות והאיכותיות כאחד”
חברת הייעוץ APBC מאמינה ביעוץ קצר וממוקד, וביישום מהיר של פתרונות וכלים עסקיים פשוטים, שכמובן יותאמו באופן אישי, מתוך הסתכלות רחבה ומיפוי מהיר של הארגון.
בשיטה זו כבר בטווח הקצר ייראה שיפור בתוצאות העסקיות ואז החברה תתפנה לדון בפתרונות מורכבים ורחבים יותר לטווח הבינוני והארוך. לעיתים ההטמעה תהיי כרוכה בשינו תרבות ארגונית והגברת המשמעת, על מנת להשריש תהליכים חדשים וליישם בקרות ומדדים להצלחה.
המוטו האישי שלי
“בשעת בוקר מוקדמת, קצת לפני הזריחה, יצא איש זקן להליכת הבוקר שלו על חוף האוקיינוס..
מרחוק הבחין בנער צעיר שנראה כי רוקד הוא לבדו אל מול המפרץ.
כשהתקרב הזקן אל הנער, הבין כי הנער איננו רוקד מול המפרץ, אלא מתכופף כדי לברור את השיריים שגאות הלילה השאירה מאחוריה. הנער עצר, הרים כוכב ים והזדקף כדי להשליכו חזרה אל הים.
שאל הזקן את הצעיר למטרת מעשיו. “הגאות שטפה את כוכבי הים אל החוף והם אינם יכולים לחזור אל הים בכוחות עצמם”, ענה הנער. “כאשר השמש תעלה, הם ימותו אילולא אשליך אותם חזרה הימה”.
הזקן סקר את המרחב העצום של החוף שהשתרע בשני הכיוונים אל מחוץ לשדה הראיה.
אינספור כוכבי ים היו מתפזרים על החוף. חוסר התקווה של תוכנית הנער הייתה ברורה.
אמר הזקן: “אישי הצעיר, אינך מבין שעל החוף נמצאים הרבה יותר כוכבי ים מאשר תוכל להציל עד עלות החמה? אינך באמת מצפה לחולל שינוי כאן!”
הנער השתהה מעט ושקל את דברי של האיש הזקן, אחר התכופף והרים עוד כוכב ים,
חייך השליכו אל הים רחוק ככל שניתן, אז פנה אל הזקן ואמר: “לכוכב הים הזה חוללתי שינוי!”
כוכב הים מבחינתי הוא דרך חיים שעיצבה אותי במהלך שנותיי.
אני אוהב לעשות שינוי. בלעזור לאנשים פרטיים וארגונים, ולראות אותם משתנים וצומחים לנגד עיני, מקבלים החלטות נכונות יותר ומתקדמים. הסיפוק הוא עצום וכוכב ים נוסף חוזר לים בכל פעם שזה קורה.
1992-2004
סמנכ"ל מכירות שוק פרטי
קבוצת שטראוס עלית
במשך 11 שנים כיהנתי בתפקידי ניהול בקבוצת שטראוס עלית, בעיקר בתחום המכירות.
מסוכן מכירות שכיתת רגלים, מכולת מכולת באזור הדרום ועד סמנכ"ל מכירות שוק פרטי והקמת חברת מכירות בחו"ל.
את שלל האתגרים וההצלחות ליקטתי לחלק "מהתורה" המכירתית והניהולית ויישמתי בשאר החברות אותם ניהלתי. שטראוס עלית היה אחד מהבתי ספר הטובים שהקנו לי ארגז כלים לחיים המקצועיים: נראות נקודת המכירה, פלנוגרמות, הפצה, משא ומתן והחשוב ביותר – בניית מערכת יחסים, לאורך זמן, עם הלקוחות.
2004-2006
מנכ"ל תשלובת המזון
קבוצת טיב טעם
תפקיד המנכלות הראשון שלי, כפי שכתבתי בפתק הקטן, שאהיה מנכ"ל עד גיל 40. ניהול קבוצה הטרוגנית בבעלות פרטית ומשפחתית.
בטיב טעם נחשפתי לתחומים חדשים רבים – רכש, כספים, פיתוח מוצרים, ייצור, מיזוגים ומה לא?
הצלחתי יחד עם חברי הנהלה מצוינים, שפרשו משטראוס, בעקבות המיזוג עם עלית, להגדיל באופן ניכר את המכירות ולהשיא רווחיות גבוהה והעיקר לנצח על התזמורת המאוד מיוחדת, תוך מיזוג 4 מפעלים למכונה משומנת אחת!
2006-2010
מנכ"ל
מיצובישי ישראל
"תפתח מכסה מנוע אמרו לי המאבטחים של אריאל שרון" – ככה הסתכם הידע שלי ברכב.
מיצובישי ישראל, אחת ממותגי הרכב הראשונים והמובילים לפני עשרות שנים, הייתה חייבת מיתוג ומיצוב מחדש ולשם כך הביאו אותי.
במשך 4 שנים הגדלנו את המכירות משנה לשנה, הפקנו אירועי שטח מהגדולים במדינה, ניפצנו כל פרדיגמה על רכבים של 1600 סמ"ק והובלנו את שוק הרכבים העממיים.
2010-2020
מנכ"ל
קבוצת מרצדס ישראל
במהלך עשור הובלתי את מרצדס והגדלתי את המכירות פי 5 ואת הרווחיות באלפי אחוזים. מרצדס ישראל הפכה לאמת מידה בארץ ובעולם. נבנה הצוות הניהולי החזק בישראל, הוקם האולם הגדול בישראל, הופקו האירועים המיוחדים ונבנתה "תורת יוקרה" שמשמשת היום חברות רבות ובודדים. יוקרה היא תפיסה עולם ואני גאה לומר שאני כיום נחשב לאחד המומחים לתחום.
היום
מנכ"ל ובעלים של חברת הייעוץ APBC
חברת APBC נותנת מגוון שירותיי ייעוץ עסקי. מבניית אסטרטגיה, תקציב ותוכניות עבודה, שיטות מכירה מתקדמות, טיפול נכון בלידים והגדלת אחוזי המרה, הטמעת שירות ומסעות לקוח יוצאות מהכלל וכמובן הטמעה של תחום היוקרה בארגונים ועד מנטורינג 1 על 1 לבעלי עסקים ומנהלים בכירים. החברה נעזרת במיקור חוץ וביועצים הטובים בישראל.
"היום אני לוקח את כל הידע שצברתי לאורך השנים ומשקיע אותו בלקוחות שלי, בעסקים וחברות ברחבי הארץ והעולם." אריאל פינטו.