Managers

ייעוץ עסקי מאריאל פינטו

ייעוץ עסקי מאריאל פינטו

ייעוץ עסקי: להניע את העסק קדימה

בעלי עסקים קטנים, גדולים ובעלי חברות מתמודדים מדי יום עם שלל אתגרים ומטלות. לנהל עסק זו בהחלט משימה קשה אך הבעיה היא שבעלי עסקים רבים מוצאים עצמם לא פעם כשהם ממלאים יותר מאשר תפקיד אחד. ייעוץ עסקי עוזר לעשות סדר בכל המשימות, להתמקד ולהתגבר על האתגר הגדול ביותר.

אריאל פינטו יועץ עסקי מקצועי – מביא את ניסיונו העשיר בתפקידים בכירים בתעשייה, כמנכ״ל מיצובישי ובמשך עשור מנכ״ל מרצדס ישראל, לתוך הייעוץ העסקי שאותו הוא מעביר בחברות רבות בישראל. חלק מהייחודיות של הייעוץ אישי שמועבר על ידי פינטו הוא הביסוס על ספרו, רב המכר ״פתק קטן פתק גדול״ ושילוב של מקרים אמיתיים מהחיים.

ייעוץ עסקי מאריאל פינטו

Workshops for managers

לקוחות ממליצים

אריאל הוא ללא ספק איש מקצוע מן השורה הראשונה בכל מה שקשור לארגון שירות, וייעול תהליכים. הייעוץ הינו סופר פרודוקטיבי וממוקד והכלים הניתנים בו יכולים לשנות את כללי המשחק.

טל אבני

קבוצת צור גיאורגיה

5 סיבות ללכת לאריאל פינטו, כדי להיכנס לתהליך של ייעוץ עסקי מקצועי.

התפקיד של יועץ עסקי הוא לעבוד יחד עם בעל העסק או המנהל בחברה. הוא יכול לסייע על ידי זיהוי האתגרים, מתן עצות ולהציע פתרונות מעשיים כאשר את העבודה בפועל יצטרך לעשות הבעלים או מי מטעמו. כל עסק וחברה צריכים לשקול א התהליך וזאת תודות ליתרונות שהוא מביא איתו.

1. מומחיות של יועץ עסקי חיצוני

ישנן שתי סיבות לפנות לייעוץ עסקי חיצוני. הראשונה היא המומחיות הנוספת שהבעלים לא תמיד מחזיק בה ושהעסק יכול להרוויח ממנה. השנייה היא היכולת של גורם חיצוני שמתבססות רק על ידע וניסיון ולא על תחושה אישית כלפי גורם זה או אחר או סיבה אישית.

ישנם לא מעט בעלי עסקים בעלי ידע רב בתחום שלהם. לעתים הם מומחים בטכנולוגיה, לעתים מבינים היטב בתהליכים ולעתים טובים בניהול. לצד זאת ברור כי הם תמיד יתקלו במשימות ודילמות שאין להם את ההכשרה, הניסיון הקודם והידע להתמודד איתן. מומחיות של יועץ עסקי חיצוני יכול לסייע בהתמודדויות ושאלות שונות כשהוא מביא מומחיות וידע חדש שכרגע אין לבעל העסק.

2. חיסכון בעלויות התפעול

ייעוץ עסקי הוא תהליך אשר מתמקד בצורך מסוים. העסק יכול להרוויח מיועץ עסקי בכך שהוא מזמין אותו לתת מענה לשירות הנדרש, לאורך תקופה מסוימת ובכך להשיג חיסכון משמעותי בעלויות התפעול. אין צורך להעסיק מנהל נוסף או יועץ פנימי במשרה מלאה (ואף לא חלקית) ואפשר לקבל את המומחית הנדרשת בדיוק לצורך המשימה.

היועץ העסקי מביא איתו יכולות מגוונות וזאת על סמך ניסיון העבר שלו, מה שבסופו של דבר יכול להתבטא בעסק בצמצום עלויות התפעול, בהפקת תוכנית עסקית ריאלית, הגדרת מטרות ממוקדות ובייעול. כל אלה יכולים להביא לתוצאה של חיסכון בעלויות השוטפות (וחד פעמיות במקרה של ייעוץ המיועד לפרויקטים ממוקדים).

3. חיסכון בזמן עם יועץ עסקי

הניסיון של היועץ העסקי יכול לחסוך לעסק זמן רב. בין אם מדובר על פיתוח מוצר, כתיבת תוכנית עסקית ושיווקית ובין אם הצורך הוא להקים צוותים, אם הפעולה מתבצעת בפעם הראשונה ברור שיש מקום להיעזר ביועץ שכבר התנסה בכל אלה.

הידע והניסיון של יועץ עסקי יכול לקצר את הזמן הנדרש לביצוע פעולות שונות וכל זאת בלי להתפשר על המקצועיות והיסודיות של כל פעולה. אין כל צורך להמציא את הגלגל מחדש, לאבד זמן יקר בפיתוח, כשאפשר לעשות זאת עם יועץ שיוכל לעזור לעסק במשימה העומדת מולו.

4. מענה אובייקטיבי

יועץ עסקי מגיע לתוך העסק או החברה כשהוא אובייקטיבי לחלוטין ושכעומדת מולו מטרה אחת – לסייע לעסק בתחום שהוא זקוק לו. לכן, כאשר היועץ מספק עצות, עונה על שאלות ומביע את דעתו, הוא עושה זאת באופן אובייקטיבי, בלי לחשוב מה אנשים מסביב יגידו על דעתו.

בצורה זו קל מאד להטמיע טכנולוגיה חדשה, ליצור תוכנית פעולה ולקבל החלטות משמעותיות שיכולות להשפיע על העסק מיד ובטווח הארוך. האובייקטיביות חשובה לכל עסק וחברה והיא עוד יותר משמעותית בעסקים משפחתיים בהם ישנה דינמיקה שיכולה להיות רגישה.

5. פתרונות מותאמים אישית

אין פתרון אחד שנכון לכל עסק והיועץ לא מביא איתו ״שק״ של פתרונות ידועים מראש. הוא בונה עם כל עסק את הפתרון הנכון וזאת בהתאם לקשיים, לאתגרים, למטרות וליתרונות שכבר קיימים. היועץ עסקי לומד על העסק, מבין כיצד הוא פועל, מזהה את נקודות החולשה ורואה את נקודות החוזקה. כל זאת במטרה להתאים את הייעוץ באופן אישי לעסק.

ההתאמה האישית מאפשרת ליועץ להעניק פתרונות יעילים ולענות על שאלות שבאמת מעסיקות את העסק ביום יום. כמובן, אותה התאמה ואותם הפתרונות מבוססים על הידע הרב של היועץ, האובייקטיביות שלו והנכונות להוביל את העסק צעד נוסף קדימה.

סדנת מכירות לעובדים

שאלות נפוצות על ייעוץ עסקי מקצועי

  1. מומחיות של שנים במגוון חברות מהגדלות במשק כמו מרצדס, מיציבושי ועוד.
  2. חיסכון בעלויות התפעול של העסק
  3. חיסכון בזמן שלך
  4. מענה אובייקטיבי
  5. פתרונות מותאמים אישית

בניית אסטרטגיה עסקית

פיתוח מערך שיווק ומכירות

הצבת יעדים מדידים

פיתוח מערך שירות

בחרו לעבוד איתי

יועץ עסקי אריאל פינטו עם ליאור סושרד
אריאל פינטו היועץ העסקי עם עומרי כספי
אריאל פינטו עם ציון ברוך
היועץ העסקי אריאל פינטו עם לקוחות מרוצים
היועץ העסקי אריאל פינטו מתראיין לווינט
אריאל פינטו היועץ העסקי בראיון
היועץ העסקי אריאל פינטו עם לקוח מרוצה
היועץ העסקי אריאל פינטו עם רותם סלע
יועץ עסקי אריאל פינטו
אריאל פינטו היועץ העסקי בהרצאה
היועץ העסקי אריאל פינטו עם לקוח שמרוצה מהספר שלו
היועץ העסקי אריאל פינטו עם אדיר מילר

חברות, עסקים וארגונים אשר יכולים להרוויח מהליך ייעוץ עסקי

אריאל פינטו מביא ניסיון רב בתפקידים רבים בתעשייה הישראלית. לאורך השנים הוא מנכ״ל מספר חברות מובילות במשק ובתוך כך היה מנכ״ל מרצדס ישראל למעלה מעשור. את הניסיון שצבר במישור המקומי והבינלאומי הוא מביא היום בחברת הייעוץ לעסקים קטנים וגדולים, חברות וארגונים. תהליך הייעוץ מאפשר להטמיע את השינוי הנדרש לצורך השגת המטרות.

במסגרת הייעוץ העסקי מועברות מתודות עבודה מקצועיות, שיטות אותן העובדים יכולים ליישם וכן גישה ייחודית. לפינטו ניסיון ייחודי בייעוץ לחוויית יוקרה, ייעוץ עסקי המתאים לעסקים המוכרים מוצרים ושירותים מיוחדים ויוקרתיים. הוא מכיר היטב את עולם החברות המשפחתיות, האתגרים שייחודיים להן ובמהלך הייעוץ הוא נותן עצות ספציפיות שמובילות את החברות קדימה.

את הייעוץ העסקי ניתן לבצע מול גורמים שונים בחברה ובארגון. מול צוותי העובדים הזותרים, מול המנהל או המנהלים, מול המנכ״ל ומול חברי ההנהלה, בהתאם לצורך. המטרה היא משותפת, להביא את הידע, הכלים והשיטות הטובות ביותר כדי לעזור לעסק לגדול באופן שתואם את הייחודיות שלו.

תהליך ייעוץ עסקי – למה העסק או החברה יכולים לצפות?

כל תהליך של ייעוץ עסקי הוא ייחודי. אין שאלה אחת שדומה לאחרת ואין פתרון קסם אחד שעובד בכל פעם בכל חברה. חברות אשר יוצאות לדרך בתהליך מגלות מהר מאד שהן יכולות לקדם את עצמן תוך זמן קצר וזאת תודות לכך שהן נכנסות לתהליך ממוקד ויעיל. הייעוץ שאנחנו ספקים מתאים לחברות, ארגונים, עסקים קטנים וגדולים, ממגוון רחב של סקטורים.

התהליך מתבסס על ניסיונו העשיר והמגוון של אריאל פינטו אשר מלווה את הייעוץ באופן אישי. העסק או החברה יכולים לצפות לשינוי חיובי המתאים בדיוק להן תוך יצירת בהירות לגבי דרך הפעילות, אימוץ חשיבה יצירתית וקבלת פתרונות פרקטיים שיעזרו לה לעלות שלב. הייעוץ יכול להתבצע מול גורם יחיד בחברה, הבעלים או מנהל בכיר והוא יכול להתבצע גם מול צוותים שלמים כשהמטרה היא להטמיע פתרונות, שיטות עבודה וחשיבה נכונה בתוך הארגון.

בניית אסטרטגיה עסקית

אחת הפעולות שנכללות במסגרת ייעוץ עסקי היא בניית אסטרטגיה אשר מהווה את המצפן של העסק. כל חברה, בכל סדר גודל, צריכה שיהיו לה מטרות קצרות וארוכות טווח. כבר בשלבים הראשונים של הייעוץ חשוב להבין לאן מובלים פני החברה ומכאן לגזור את הפעולות שיעזרו לה להגיע ליעד.

האסטרטגיה מבוססת על חזון החברה והיא מסתכלת על הטווח הארוך. היא מתחשבת ביכולות של החברה, ביתרונות ובחסרונות, באתגרים ובאיומים, בלקוחות ובמתחרים. אסטרטגיה טובה מאפשרת תכנון למשך השנה ואפילו השנתיים הקרובות כאשר התכנון גמיש ויכול להכיל בתוכו שינויים הנובעים מגלובליזציה, אוטומציה וגורמים חיצוניים.

פינטו וצוותו מלווים את הארגון עם ייעוץ עסקי עד לבניית אסטרטגיה כשהתהליך מתבסס על מודלים ומתודות מובנות המאפשרים להטמיע את האסטרטגיה בארגון.

פיתוח מערך שיווק ומכירות

לכל עסק וחברה יש מוצר (או שירות) שיש לשווק ולמכור. ללא מכירות, העסק לא יכול להתקיים וחלק מתהליך ייעוץ עסקי מתייחס לפיתוח מערך שיווק ומכירות. במהלך הייעוץ חושף הצוות של פינטו את אומנות ההקשבה ומטמיע את החשיבות של הבנת צרכי הלקוח ומסביר כיצד הבנה זו יכולה להוביל להשלמת תהליך המכירה.

המטרה של מערך השיווק והמכירות היא להצליח להניע את הלקוחות לבצע עסקה על הצד הטוב ביותר תוך מקסום רווחיות לחברה ומקסום שביעות הרצון של הלקוח. התהליך יכול להתבצע מול מנהלי המכירות וישירות מול העובדים אשר באים במגע יום יומי עם הלקוחות הפוטנציאליים.

המטרה היא להצליח לשלב כוחות בין מחלקת השיווק לבין מחלקת המכירות, למצוא את האיזון הנכון בין חיזוק המותג לבין הגברת מכירות בפועל, בין שיווק כללי לבין מכירה נקודתית. לאורך כל התהליך יתבצע יישום של מודלי מכירה מתקדמים ואפקטיביים, יילמד עולם המשא ומתן ויינתנו כלים שיעצימו את היכולות של אנשי המכירות.

הצבת יעדים מדידים

הצבת יעדים היא לא עניין של מה בכך. כאשר הארגון קובע לעצמו מטרות ויעדים, עליו לעשות זאת מתוך נקודת הנחה כי הוא יוכל לעמוד בהם (ורצוי לאחר שידחוף את עצמו קדימה) וחשוב לא פחות, עליו לדעת למדוד את אותם היעדים כך שבבוא היום הוא יוכל להגיד לעצמו כי הוא הצליח להגשים אותם.

היעדים יכולים להיות שנתיים, רב שנתיים ואף חודשיים. מכל יעד יש להפיק תוכנית עבודה ברורה אשר תבטיח ניהול אפקטיבי בו כל גורם יוכל להבין את תפקידו. במידה ולארגון אין כרגע כלי פיקוח ובקרה אלו יוטמעו בו כך שאפשר יהיה להעריך את הפעולות השונות והאפקטיביות שלהם.

לצד הצבת יעדים תופק תוכנית תמריצים ותיבנה מערכת לתגמול נכון. השיטה של הייעוץ העסקי, המבוססת על ניסיונו הרב של פינטו וצעדים שכבר ביצע בעצמו בחברות גדולות ומובילות במשק, תבטיח עידוד של העובדים לעמידה ביעדים, תגבש ותרתום אותם לקידום הארגון.

פיתוח מערך שירות

גם המוצר הטוב ביותר לא יימכר אם השירות של החברה לא יהיה יוצא מן הכלל. המפתח להצלחת העסק טמון בשירות ובתהליך ייעוץ עסקי נבצע ניתוח של מסע הלקוח מרגע ההתעניינות שלו ולאורך השירות כולו. בין אם הלקוח מגיע ממקור פיזי או דיגיטלי, חשוב לנו לגעת בכל הנקודות, למפות את הממשקים שהוא נתקל בהם ולדייק אותם.

המטרה של תהליך הייעוץ העסקי היא להפוך את חוויית הלקוח ליוצאת דופן. לחוויה שתתאים לערכים של הארגון, למטרות שלו ושתוביל אותו לא רק להישאר לקוח לאורך זמן אלא גם תהפוך אותו לשגריר הטוב ביותר של החברה והמוצר.

פיתוח מערך השירות תואם תמיד את המוצר של החברה. היועץ עסקי מביא בחשבון את החוזקות שכבר יש בארגון ומכניס טכניקות חדשות ושיטות עבודה שיאפשרו לכל העובדים, בכל המחלקות הרלוונטיות, להבטיח את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולחברה.

ייעוץ עסקי

עולם העסקים הוא עולם מהיר וכל מי שרוצה להצליח יודע כי עליו לא רק לשמור על הקצב אלא לקבוע את הקצב. כאן בדיוק נכנס לתמונה ייעוץ עסקי אשר משמש כזרז לצמיחה ועוזר לעסק להגיע לתוצאות יוצאות דופן. אריאל פינטו יועץ עסקי, הוא בעל ניסיון עשיר בתחום הייעוץ ובתפקידים בכירים בתעשייה, כולל מנכ״ל מרצדס במשך עשור, מביא תפיסה אסטרטגית מדויקת שמסייעת לעסקים לקחת את עצמם צעד אחד קדימה.

בתהליך ייעוץ עסקי ישנה נגיעה בתחומים שונים וזאת בהתאם לצורך הספציפי של העסק. בכל תהליך כזה המטרה היא לשדרג את הפעילות. עבור אחדים הצורך הוא לייעל את שיטות העבודה כדי למקסם את היעילות והרווחיות. עבור אחרים ההתעסקות תהיה ממוקדת בשיווק ומכירות ועבור חלק מהעסקים יהיה צורך לפתח אסטרטגיית חדירה לשווקים חדשים. המשימה הראשונה היא להבין את הצורך, להגדיר מטרות ובהתאם לשטח לקבוע את תוכנית הפעולה.

מה תפקידו של יועץ עסקי?

ישנם כל כך הרבה תפקידים שבעל העסק צריך לבצע שמעבר לבעיות שיכולות לצוץ וישנה גם התמודדות אמיתית שיכולה להוביל להתשה רגשית. יועץ עסקי הוא בכל התפקיד שיכול לסייע לעסק, לענות על שאלות שעולות כל הזמן, למקד את בעל העסק ולתת לו תחושה שהוא לא פועל לבדו. הייעוץ יכול לחסוך לעסק (ולחברה) זמן עצום, להפחית את הלחצים ולהוביל לרווחיות גדולה יותר.

גם עסקים קטנים וגם חברות גדולות יכולים להרוויח מתהליך הייעוץ העסקי כאשר בחירה בבעל המקצוע הנכון מובילה לצמיחה והשגת המטרות שנקבעות בתחילת העבודה המשותפת. יועץ עסקי אשר מביא איתו ניסיון בחברות גדולות, יוכל לכוון את הבעלים ולהשתמש בידע שצבר לאורך השנים ובמקרים בהם נתקל בעצמו כדי להציע פתרונות ודרך פעילות שתתאים לעסק.

 

בתהליך העבודה עם יועץ עסקי אפשר להשיג מטרות שונות כאשר היועץ עסקי מביא איתו ידע רחב בשיטות עבודה, ניהול, מכירות, תמחור וייעול התפעול. הדבר הראשון שהיועץ יבצע הוא להקשיב לעסק מתוך מטרה להבין את התחום, במה הוא עוסק, מהם האתגרים העומדים לפניו לעזור בהגדרת היעדים הספציפיים אותם העסק ירצה להשיג בתהליך.

אריאל פינטו, יועץ עסקי, בא להטמיע שיטות עבודה, מתודות ורעיונות כאשר העסק עצמו יהיה זה שיוציא לפועל את הפעולות השונות כך שבסיום התהליך הוא יוכל להמשיך לנצל את הידע הרב שצבר, את שיטות העבודה שהוטמעו ולהמשיך ליהנות מצמיחה, גם כשהיועץ עסקי כבר לא צמוד אליו. לאחר שהיועץ הבין מעט את העסק שמולו, את האתגרים, הוא יוכל לעזור בתחומים הבאים:

הגדרת יעדים

על פניו הגדרת יעדים יכולה להישמע פשוטה אך החוכמה היא להגדיר יעדים מדויקים, ברורים וברי השגה. כשאנחנו מגדירים את היעדים אנחנו רוצים שאלו יהיו מדידים, מוגדרים בזמן ואנחנו רוצים שאלו יהיו מאתגרים אך לא בלתי אפשריים.

פיתוח אסטרטגיה

האסטרטגיה היא דרך הפעולה כשזו נובעת מתוך היעדים שהוגדרו, מתחשבת ביכולות הנוכחיות של העסק, בכוח האדם ובנכונות לאמץ פעולות חדשות. האסטרטגיה תהיה ברורה כאשר תוך כדי הפעילות אפשר להסיק מסקנות ולבצע התאמות.

הקצאת משאבים

בחינה של המשאבים השונים של העסק יכולה להוביל לפעולות המובילות להתייעלות, הפחתת הוצאות ושיפור התוצאות. אחד התפקידים של יועץ עסקי הוא בחינת המשאבים העומדים לרשות העסק, ההוצאות וההכנסות ומתן המלצות כיצד לחלק את התקציב ואת שאר המשאבים העסקיים בצורה המיטבית.

בחינת תמחור

נושא מהותי בכל עסק הוא התמחור. מצד אחד העסק רוצה להיות תחרותי ושהמחיר לא יהיה המחסום שימנע ממנו להביא עוד לקוחות. מצד שני העסק חייב להיות רווחי ולהביא בחשבון את כל ההוצאות, השוטפות ואלו שנדרשות לכל עבודה. בחינת התמחור תאפשר לעסק לראות את התמונה המלאה ולקבוע את המחירים בקלות.

שיפור תהליכי ייצור

בעסקים יצרניים יש לבחון את תהליך הייצור ולראות האם ישנן נקודות לשיפור ואילו פעולות אפשר להטמיע כדי לייעל אותו. לפעמים מדובר בפעולות פשוטות ליישום ולעתים יש צורך לבחון לעומק את התהליך כולו ולהטמיע מתודות חדשות אותן יביא היועץ העסקי.

הטמעת טכנולוגיה

העולם הטכנולוגי רץ קדימה ולעסקים לא תמיד קל לעמוד בקצב. כל שינוי טכנולוגי יכול להשפיע על העסק אך אין זה אומר שיש להטמיע אותו באופן אוטומטי. בתהליך ייעוץ עסקי תיתכן הטמעת טכנולוגיה וזאת בהתאם לפעילות העסקית, לדרך העבודה ורק אם נראה כי הטכנולוגיה החדשה באמת עומדת להביא שינוי חיובי.

ניתוח שוק

כל עסק צריך להכיר את הסביבה העסקית שלו. להכיר את המתחרים ואת הלקוחות ולשם כך היועץ יוכל לבצע ניתוח S.W.O.T מעמיק. ניתוח שכזה יאפשר לעסק לראות היכן הוא נמצא בהשוואה למתחרים, להבין את השוק, את הלקוחות, להגדיר את היתרונות שלו לעומת אחרים ולראות בצורה ברורה את האתגרים שהוא ניצב מולם.

הערכת סיכונים

כל עסק ניצב בפני סכנות שונות ויצירת אסטרטגיה להפחתה שלהם ולטיפול בהם ביעילות יכולה להיות קריטית לפעילות תקינה ורווחית. לשם כך יש להבין את הסיכונים השונים, להגדיר אותם בצורה ברורה, לקבוע את מידת הדחיפות לטפל בהם ואת דרך הפעולה מולם.

ליווי פיננסי

על העסק לדעת מהו מצבו הפיננסי, האם יש לו תשלומים עתידיים, מהן ההתחייבויות שלו ומה הוא יכול לעשות כדי לשפר את שורת הרווח. בכל הנושא הפיננסי אפשר להסתכל על התשלומים השונים, הלוואות, תזרים מזומנים ובהתאם לקבוע פעולות שיוכלו לשפר את ההתנהלות.

8 כללים לעבודה מוצלחת עם יועץ עסקי

בחירת יועץ עסקי המתאים לעסק חיונית להשגת התוצאות הרצויות. עסקים אשר מתלבטים כיצד לצאת לדרך, מתי לפנות לייעוץ עם מי לעבוד, יוכלו להיעזר בכללים הבאים:

  1. הגדרת מטרות – אפשר להגדיר את המטרות והיעדים עם היועץ העסקי אך רצוי להבין קודם כל מה העסק רוצה להשיג מהתהליך. בהתאם לכך אפשר להגיע לפגישה הראשונה ממוקדים וההתמודדות עם האתגרים צפויה להיות טובה יותר.
  2. ניסיון רלוונטי – בעבודה עם יועץ עסקי חשוב מאד לבחור ביועץ מוסמך אשר מביא איתו ניסיון רלוונטי לאתגרים שהעסק עומד מולם. הניסיון של היועץ בתעשיות השונות מהותי וככל שהוא מנוסה יותר כך הוא יוכל להביא מתודות שהוא מכיר בעצמו.
  3. פתיחות לעבודה – המטרה של היועץ העסקי היא לא לעשות את העבודה עבור העסק אלא לעזור לו להגיע אל המטרות והיעדים שלו. לכן, כבר בתחילת הדרך חשוב להיות פתוחים לרעיונות חדשים, לשתף ולהיות קשובים לפתרונות השונים.
  4. תקשורת טובה – ישנה חשיבות לבחירת יועץ עסקי וחשוב מאד לבדוק את התקשורת בין הצדדים. מציאת יועץ מנוסה אשר יכול להביא חוות דעת אובייקטיבית אך גם לשאול שאלות, להקשיב ולהתאים את הייעוץ לעסק, חשובה להשגת המטרות.
  5. הגדרת המשימות – בתחילת העבודה עם יועץ עסקי יש להגדיר את המטרות והיעדים. בלי זה יתכנו פגישות שונות ומעניינות אך לא בטוח שאלה יובילו לשינוי הרצוי. חשוב מאד להבין מה הפעילות בה מתמקדים וליצור אסטרטגיית פעילות כבר בתחילת הדרך.
  6. שיתוף פעולה – לפעמים בעל העסק יהיה היחיד שיהיה בקשר עם היועץ העסקי אך פעמים רבות גם אנשי מפתח נוספים וצוותי עבודה יהיו מעורבים בתהליך. כדאי להכין את העובדים למהלכים ובמיוחד אם אלו כוללים אותם.
  7. מענה נרחב – אתגרים שונים אשר עולים בעסק קשורים זה לזה. יכולה להיות בעיית תמחור אשר קשורה לבעיית מכירות ולשיטות העבודה. הגישה של אריאל פינטו והיכולת שלו לראות את התמונה המלאה ולתת מענה רחב נדרשת להשגת תוצאות מיטביות.
  8. חוזה – כמו פעולות רבות בעסק גם בעבודה של ייעוץ עסקי חשוב להבין מהם התנאים. על העסק לקבל הצעת עבודה מסודרת כבר בתחילת הדרך כשזו תכלול את היקף העבודה, התוצרים הצפויים, העלויות ולוחות הזמנים. חשוב מאד שהיועץ יחתום על סודיות כבר בתחילת הדרך.