consultation

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי: להניע את העסק קדימה

בעלי עסקים קטנים, גדולים ובעלי חברות מתמודדים מדי יום עם שלל אתגרים ומטלות. לנהל עסק זו בהחלט משימה קשה אך הבעיה היא שבעלי עסקים רבים מוצאים עצמם לא פעם כשהם ממלאים יותר מאשר תפקיד אחד. ייעוץ עסקי עוזר לעשות סדר בכל המשימות, להתמקד ולהתגבר על האתגר הגדול ביותר.

אריאל פינטו יועץ עסקי מקצועי – מביא את ניסיונו העשיר בתפקידים בכירים בתעשייה, כמנכ״ל מיצובישי ובמשך עשור מנכ״ל מרצדס ישראל, לתוך הייעוץ העסקי שאותו הוא מעביר בחברות רבות בישראל. חלק מהייחודיות של הייעוץ אישי שמועבר על ידי פינטו הוא הביסוס על ספרו, רב המכר ״פתק קטן פתק גדול״ ושילוב של מקרים אמיתיים מהחיים.

בחרו לעבוד איתי

יועץ עסקי

5 סיבות ללכת ליועץ עסקי אריאל פינטו

התפקיד של יועץ עסקי הוא לעבוד יחד עם בעל העסק או המנהל בחברה. הוא יכול לסייע על ידי זיהוי האתגרים, מתן עצות ולהציע פתרונות מעשיים כאשר את העבודה בפועל יצטרך לעשות הבעלים או מי מטעמו. כל עסק וחברה צריכים לשקול א התהליך וזאת תודות ליתרונות שהוא מביא איתו.

1. מומחיות של יועץ עסקי חיצוני

ישנן שתי סיבות לפנות לייעוץ עסקי חיצוני. הראשונה היא המומחיות הנוספת שהבעלים לא תמיד מחזיק בה ושהעסק יכול להרוויח ממנה. השנייה היא היכולת של גורם חיצוני שמתבססות רק על ידע וניסיון ולא על תחושה אישית כלפי גורם זה או אחר או סיבה אישית.

ישנם לא מעט בעלי עסקים בעלי ידע רב בתחום שלהם. לעתים הם מומחים בטכנולוגיה, לעתים מבינים היטב בתהליכים ולעתים טובים בניהול. לצד זאת ברור כי הם תמיד יתקלו במשימות ודילמות שאין להם את ההכשרה, הניסיון הקודם והידע להתמודד איתן. מומחיות של יועץ עסקי חיצוני יכול לסייע בהתמודדויות ושאלות שונות כשהוא מביא מומחיות וידע חדש שכרגע אין לבעל העסק.

2. חיסכון בעלויות התפעול

ייעוץ עסקי הוא תהליך אשר מתמקד בצורך מסוים. העסק יכול להרוויח מיועץ עסקי בכך שהוא מזמין אותו לתת מענה לשירות הנדרש, לאורך תקופה מסוימת ובכך להשיג חיסכון משמעותי בעלויות התפעול. אין צורך להעסיק מנהל נוסף או יועץ פנימי במשרה מלאה (ואף לא חלקית) ואפשר לקבל את המומחית הנדרשת בדיוק לצורך המשימה.

היועץ העסקי מביא איתו יכולות מגוונות וזאת על סמך ניסיון העבר שלו, מה שבסופו של דבר יכול להתבטא בעסק בצמצום עלויות התפעול, בהפקת תוכנית עסקית ריאלית, הגדרת מטרות ממוקדות ובייעול. כל אלה יכולים להביא לתוצאה של חיסכון בעלויות השוטפות (וחד פעמיות במקרה של ייעוץ המיועד לפרויקטים ממוקדים).

3. חיסכון בזמן

הניסיון של היועץ העסקי יכול לחסוך לעסק זמן רב. בין אם מדובר על פיתוח מוצר, כתיבת תוכנית עסקית ושיווקית ובין אם הצורך הוא להקים צוותים, אם הפעולה מתבצעת בפעם הראשונה ברור שיש מקום להיעזר ביועץ שכבר התנסה בכל אלה.

הידע והניסיון של יועץ עסקי יכול לקצר את הזמן הנדרש לביצוע פעולות שונות וכל זאת בלי להתפשר על המקצועיות והיסודיות של כל פעולה. אין כל צורך להמציא את הגלגל מחדש, לאבד זמן יקר בפיתוח, כשאפשר לעשות זאת עם יועץ שיוכל לעזור לעסק במשימה העומדת מולו.

4. מענה אובייקטיבי

יועץ עסקי מגיע לתוך העסק או החברה כשהוא אובייקטיבי לחלוטין ושכעומדת מולו מטרה אחת – לסייע לעסק בתחום שהוא זקוק לו. לכן, כאשר היועץ מספק עצות, עונה על שאלות ומביע את דעתו, הוא עושה זאת באופן אובייקטיבי, בלי לחשוב מה אנשים מסביב יגידו על דעתו.

בצורה זו קל מאד להטמיע טכנולוגיה חדשה, ליצור תוכנית פעולה ולקבל החלטות משמעותיות שיכולות להשפיע על העסק מיד ובטווח הארוך. האובייקטיביות חשובה לכל עסק וחברה והיא עוד יותר משמעותית בעסקים משפחתיים בהם ישנה דינמיקה שיכולה להיות רגישה.

5. פתרונות מותאמים אישית

אין פתרון אחד שנכון לכל עסק והיועץ לא מביא איתו ״שק״ של פתרונות ידועים מראש. הוא בונה עם כל עסק את הפתרון הנכון וזאת בהתאם לקשיים, לאתגרים, למטרות וליתרונות שכבר קיימים. היועץ עסקי לומד על העסק, מבין כיצד הוא פועל, מזהה את נקודות החולשה ורואה את נקודות החוזקה. כל זאת במטרה להתאים את הייעוץ באופן אישי לעסק.

ההתאמה האישית מאפשרת ליועץ להעניק פתרונות יעילים ולענות על שאלות שבאמת מעסיקות את העסק ביום יום. כמובן, אותה התאמה ואותם הפתרונות מבוססים על הידע הרב של היועץ, האובייקטיביות שלו והנכונות להוביל את העסק צעד נוסף קדימה.

שאלות נפוצות על יועץ עסקי

ישנם כל כך הרבה תפקידים שבעל העסק צריך לבצע שמעבר לבעיות שיכולות לצוץ וישנה גם התמודדות אמיתית שיכולה להוביל להתשה רגשית. יועץ עסקי הוא בכל התפקיד שיכול לסייע לעסק, לענות על שאלות שעולות כל הזמן, למקד את בעל העסק ולתת לו תחושה שהוא לא פועל לבדו. הייעוץ יכול לחסוך לעסק (ולחברה) זמן עצום, להפחית את הלחצים ולהוביל לרווחיות גדולה יותר.

גם עסקים קטנים וגם חברות גדולות יכולים להרוויח מתהליך הייעוץ העסקי כאשר בחירה בבעל המקצוע הנכון מובילה לצמיחה והשגת המטרות שנקבעות בתחילת העבודה המשותפת. יועץ עסקי אשר מביא איתו ניסיון בחברות גדולות, יוכל לכוון את הבעלים ולהשתמש בידע שצבר לאורך השנים ובמקרים בהם נתקל בעצמו כדי להציע פתרונות ודרך פעילות שתתאים לעסק.

אריאל פינטו מביא ניסיון רב בתפקידים רבים בתעשייה הישראלית. לאורך השנים הוא מנכ״ל מספר חברות מובילות במשק ובתוך כך היה מנכ״ל מרצדס ישראל למעלה מעשור. את הניסיון שצבר במישור המקומי והבינלאומי הוא מביא היום בחברת הייעוץ לעסקים קטנים וגדולים, חברות וארגונים. תהליך הייעוץ מאפשר להטמיע את השינוי הנדרש לצורך השגת המטרות.

במסגרת הייעוץ העסקי מועברות מתודות עבודה מקצועיות, שיטות אותן העובדים יכולים ליישם וכן גישה ייחודית. לפינטו ניסיון ייחודי בייעוץ לחוויית יוקרה, ייעוץ עסקי המתאים לעסקים המוכרים מוצרים ושירותים מיוחדים ויוקרתיים. הוא מכיר היטב את עולם החברות המשפחתיות, האתגרים שייחודיים להן ובמהלך הייעוץ הוא נותן עצות ספציפיות שמובילות את החברות קדימה.

את הייעוץ העסקי ניתן לבצע מול גורמים שונים בחברה ובארגון. מול צוותי העובדים הזותרים, מול המנהל או המנהלים, מול המנכ״ל ומול חברי ההנהלה, בהתאם לצורך. המטרה היא משותפת, להביא את הידע, הכלים והשיטות הטובות ביותר כדי לעזור לעסק לגדול באופן שתואם את הייחודיות שלו. בנוסף לזה שאריאל פינטו הוא יועץ עסקי, אריאל מעניק גם סדנאות למנהלים וגם הרצאות למנהלים.

למה כדאי לעשות ייעוץ עסקי עם אריאל פינטו?

1- מומחיות של שנים במגוון חברות מהגדלות במשק כמו מרצדס, מיציבושי ועוד.

2- חיסכון בעלויות התפעול של העסק.

3- חיסכון בזמן שלך.

4- מענה אובייקטיבי.

5- פתרונות מותאמים אישית.

מה מקבלים עם פינטו?

1- בניית אסטרטגיה עסקית

2- פיתוח מערך שיווק ומכירות

3- הצבת יעדים מדידים

4- פיתוח מערך שירות

מעוניינים להתחיל תהליך יעוץ עסקי עם אריאל פינטו, להזמין הרצאות 

וסדנאות או ספרים לכם ולסובבים אתכם? השאירו פרטים ונציגנו יצרו קשר

מעוניינים להתחיל תהליך יעוץ עם אריאל פינטו, להזמין הרצאות 

וסדנאות או ספרים לכם ולסובבים אתכם? השאירו פרטים ונציגנו יצרו קשר

יועץ עסקי אריאל פינטו עם ליאור סושרד
יועץ עסקי עם עומרי כספי
יועץ עסקי עם ציון ברוך
יועץ עסקי עם לקוחות
יועץ עסקי איראל פינטו מתראיין לווינט
יועץ עסקי בראיון
יועץ עסקי עם לקוח
יועץ עסקי עם רותם סלע
יועץ עסקי בהרצאה למנהלים
יועץ עסקי אריאל פינטו בסדנאות למנהלים
ייעוץ עסקי עם לקוח
יועץ עסקי עם אדיר מילר

תהליך ליווי של יועץ עסקי – למה צריך לצפות?

כל תהליך של יועץ עסקי הוא ייחודי. אין שאלה אחת שדומה לאחרת ואין פתרון קסם אחד שעובד בכל פעם בכל חברה. חברות אשר יוצאות לדרך בתהליך מגלות מהר מאד שהן יכולות לקדם את עצמן תוך זמן קצר וזאת תודות לכך שהן נכנסות לתהליך ממוקד ויעיל. הייעוץ שאנחנו ספקים מתאים לחברות, ארגונים, עסקים קטנים וגדולים, ממגוון רחב של סקטורים.

התהליך מתבסס על ניסיונו העשיר והמגוון של אריאל פינטו אשר מלווה את הייעוץ באופן אישי. העסק או החברה יכולים לצפות לשינוי חיובי המתאים בדיוק להן תוך יצירת בהירות לגבי דרך הפעילות, אימוץ חשיבה יצירתית וקבלת פתרונות פרקטיים שיעזרו לה לעלות שלב. הייעוץ יכול להתבצע מול גורם יחיד בחברה, הבעלים או מנהל בכיר והוא יכול להתבצע גם מול צוותים שלמים כשהמטרה היא להטמיע פתרונות, שיטות עבודה וחשיבה נכונה בתוך הארגון.

1. בניית אסטרטגיה עסקית

אחת הפעולות שנכללות במסגרת ייעוץ עסקי היא בניית אסטרטגיה אשר מהווה את המצפן של העסק. כל חברה, בכל סדר גודל, צריכה שיהיו לה מטרות קצרות וארוכות טווח. כבר בשלבים הראשונים של הייעוץ חשוב להבין לאן מובלים פני החברה ומכאן לגזור את הפעולות שיעזרו לה להגיע ליעד.

האסטרטגיה מבוססת על חזון החברה והיא מסתכלת על הטווח הארוך. היא מתחשבת ביכולות של החברה, ביתרונות ובחסרונות, באתגרים ובאיומים, בלקוחות ובמתחרים. אסטרטגיה טובה מאפשרת תכנון למשך השנה ואפילו השנתיים הקרובות כאשר התכנון גמיש ויכול להכיל בתוכו שינויים הנובעים מגלובליזציה, אוטומציה וגורמים חיצוניים.

פינטו וצוותו מלווים את הארגון עם ייעוץ עסקי עד לבניית אסטרטגיה כשהתהליך מתבסס על מודלים ומתודות מובנות המאפשרים להטמיע את האסטרטגיה בארגון.

2. פיתוח מערך שיווק ומכירות

לכל עסק וחברה יש מוצר (או שירות) שיש לשווק ולמכור. ללא מכירות, העסק לא יכול להתקיים וחלק מתהליך ייעוץ עסקי מתייחס לפיתוח מערך שיווק ומכירות. במהלך הייעוץ חושף הצוות של פינטו את אומנות ההקשבה ומטמיע את החשיבות של הבנת צרכי הלקוח ומסביר כיצד הבנה זו יכולה להוביל להשלמת תהליך המכירה. (בנוסף לקורס שיש לאריאל פינטו על סדנת מכירות לעבדים)

המטרה של מערך השיווק והמכירות היא להצליח להניע את הלקוחות לבצע עסקה על הצד הטוב ביותר תוך מקסום רווחיות לחברה ומקסום שביעות הרצון של הלקוח. התהליך יכול להתבצע מול מנהלי המכירות וישירות מול העובדים אשר באים במגע יום יומי עם הלקוחות הפוטנציאליים.

המטרה היא להצליח לשלב כוחות בין מחלקת השיווק לבין מחלקת המכירות, למצוא את האיזון הנכון בין חיזוק המותג לבין הגברת מכירות בפועל, בין שיווק כללי לבין מכירה נקודתית. לאורך כל התהליך יתבצע יישום של מודלי מכירה מתקדמים ואפקטיביים, יילמד עולם המשא ומתן ויינתנו כלים שיעצימו את היכולות של אנשי המכירות.

3 - הצבת יעדים מדידים

הצבת יעדים היא לא עניין של מה בכך. כאשר הארגון קובע לעצמו מטרות ויעדים, עליו לעשות זאת מתוך נקודת הנחה כי הוא יוכל לעמוד בהם (ורצוי לאחר שידחוף את עצמו קדימה) וחשוב לא פחות, עליו לדעת למדוד את אותם היעדים כך שבבוא היום הוא יוכל להגיד לעצמו כי הוא הצליח להגשים אותם.

היעדים יכולים להיות שנתיים, רב שנתיים ואף חודשיים. מכל יעד יש להפיק תוכנית עבודה ברורה אשר תבטיח ניהול אפקטיבי בו כל גורם יוכל להבין את תפקידו. במידה ולארגון אין כרגע כלי פיקוח ובקרה אלו יוטמעו בו כך שאפשר יהיה להעריך את הפעולות השונות והאפקטיביות שלהם.

לצד הצבת יעדים תופק תוכנית תמריצים ותיבנה מערכת לתגמול נכון. השיטה של הייעוץ העסקי, המבוססת על ניסיונו הרב של פינטו וצעדים שכבר ביצע בעצמו בחברות גדולות ומובילות במשק, תבטיח עידוד של העובדים לעמידה ביעדים, תגבש ותרתום אותם לקידום הארגון.

4. פיתוח מערך שירות

גם המוצר הטוב ביותר לא יימכר אם השירות של החברה לא יהיה יוצא מן הכלל. המפתח להצלחת העסק טמון בשירות ובתהליך ייעוץ עסקי נבצע ניתוח של מסע הלקוח מרגע ההתעניינות שלו ולאורך השירות כולו. בין אם הלקוח מגיע ממקור פיזי או דיגיטלי, חשוב לנו לגעת בכל הנקודות, למפות את הממשקים שהוא נתקל בהם ולדייק אותם.

המטרה של תהליך הייעוץ העסקי היא להפוך את חוויית הלקוח ליוצאת דופן. לחוויה שתתאים לערכים של הארגון, למטרות שלו ושתוביל אותו לא רק להישאר לקוח לאורך זמן אלא גם תהפוך אותו לשגריר הטוב ביותר של החברה והמוצר.

פיתוח מערך השירות תואם תמיד את המוצר של החברה. היועץ עסקי מביא בחשבון את החוזקות שכבר יש בארגון ומכניס טכניקות חדשות ושיטות עבודה שיאפשרו לכל העובדים, בכל המחלקות הרלוונטיות, להבטיח את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולחברה.

ייעוץ עסקי
מה היה לנו עד עכשיו?

אריאל פינטו בפודקאסטים