"חסרים לי עוד לידים!", "אנחנו ממשיכים לאבד עסקאות חשובות, יש מה לעשות עם זה?", "את המוצר שלי קשה למכור! ניסינו כבר כל דבר – רק עסקה אחת מבין כמה "מתאימה" לנו…
ואולי חשוב יותר מכל דבר אחר – אם גם אתם מרגישים שאי אפשר לדעת מה באמת "עובד" כנראה שגם לכם חסר "אח גדול", דמות בכירה (ומקצועית באמת), שתעזור לכם להבין מה עושים, איך עושים ובכלל – מה יקפיץ את הביצועים העסקיים שלכם בלי לנסות -ולהכשל עשרות פעמים בדרך.
אני אריאל, ואני חושב שלכל אורך הקריירה שלי, אם בצבא, אם בניהול הגופים הגדולים במשק, וגם היום בתהליכי ליווי לחברות מכל המגזרים בשוק- תמיד הבנתי שהדבר החשוב ביותר הוא הערך אותו אני יכול לבנות בצוותים תחת ניהולי, והיום- בעסקים אותם אני מלווה.
לאחר למעלה מ30 שנות ניסיון, שהגיעו מהשטח, כמוני כמוך- צמחתי בכל הדרך הארוכה מלמטה. בדרכי עברתי תפקידי שטח, מכירות, מטה וכמובן ניהול בכיר – ובין השאר, ניהלתי בהנאה, אנושיות ואפילו הצלחה חלק מהגופים הגדולים במשק הישראלי. מיצובישי, מרצדס, טיב טעם ועוד רבות וטובות לאורך הדרך.
למה לי לכתת את הרגליים, לצלול לעסקים שונים לגמרי האחד מהשני, ללמוד תחומים חדשים עמוק אל תוך הלילה, להשקיע בבני אדם – בחשקים ברצונות, בחלומות והפחדים שלהם. וכל זה – לאחר קריירה ארוכה במשרדים הגדולים עם התנאים, הנוחיות, היוקרה וגם ההשפעה הגדולים במשק. אז כמו שזרק לי פעם חבר טוב במסדרונות משרדים נוצצים בקומה ה35 "בשביל מה המאבק הזה אריאל? למה לא תפקיד בכיר נוסף – וזהו?"
את התשובה לשאלה הגדולה – קל יותר להסביר אם אתם מתחברים לתחושת האושר שיש בעבודה מוצלחת. ההנאה שאני שואב מעוד בעל עסק שהצליח, מעוד מוכרת שהכפילה את מחזור המכירות שלה בתוך שנה, גדולה יותר מכל הנאה אחרת שאפשר להפיק, החיים של בעלי העסקים האלה משתנים למול עיניי, מכאוס וסטרס, ליציבות ורווחיות גבוהה.
במי נגענו? מה שינינו? ומבחינתי – עסק שהצליח להמריא לאחר הדרכה שלי הוא הדבר הטוב ביותר "לבזבז" עליו את זמני. אחרי שנים רבות בניהול – השליחות שלי ברורה, גם כך קשה להיות בעל עסק, או מנהל מכירות עליו הכנסות הארגון מושתתות. אני פה, בשביל לספק לכמה שיותר לוחמים ולוחמות, את "ציוד הלחימה" לו הם זקוקים. בהקשר העסקי – מדובר בניסיון, בפרקטיקות ובכלים שעלו מיליונים ומשמשים את הגופים המובילים במשק, ולי חשוב שגם לכם – תהיה האפשרות להשתמש בהם.
בוקר אחד, בזמן שפגשתי באחד המנהלים הבכירים שלי בפגישת בוקר שגרתית, יכולתי לראות שהוא מוטרד מאד. חלק מהעבודה שלי בתור מנכ"ל, היתה תמיד לשמור על קשר מדויק עם העובדים, להבין את התחושות שלהם, המוטיבציה שלהם ובכלל.. כמה שיותר לגבי מה יניע אותם להצלחה.
לאחר שאלה או שתיים, הואיל המנהל (בחור מוכשר מאד בתחומו, ואחד הבכירים בשוק בימים אלה…) לפרוס בפני את הקשיים איתם הוא מתמודד במחלקה שלו. הצעתי לנתח יחד את הבעיות ולהציג אפשרויות לפתרון. פרסנו דף לבן ונקי על השולחן, והתחלנו בתהליך. בשלב הבעיות הדף התמלא כמו "מעצמו" אבל בשלב הפתרונות, חוויתי את החסימה המוכרת לי היום, בזמנו – קצת פחות: "כבר ניסיתי את זה" הוא אמר.
הצעתי לשנות את מודל הגיוס של העובדים שלו – "ניסיתי"
הצעתי שנבנה מערכת תמריצים אחרת – "כבר ניסיתי"
דיברנו על תרבות הניהול והיום-יום – "חשבנו על זה כבר… לא הצליח"
סיכום הפגישה נגמר בזה שבחרנו להתקדם ולנסות את אחד האפשרויות "למרות שכבר ניסית"…
בפגישה של החודש הבא – הוא כבר הגיע עם דוח שיפור רציני, ונושאים נוספים אותם רצה לנתח.
אם גם אתם מרגישים, ש"כבר ניסיתם את זה"… כבר יצא לכם לנסות ללמוד (אולי מספר) דרכים לשפר את המציאות העסקית שלכם… אולי אפילו
קניתם כברקורס? לקחתם יועץ עסקי? שוחחתם עם מנהל להעצמה אישית? והתוצאות? לא פשוט אה?
הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לזכור- חייבים להסתכל לאמת בעיניים!
כמו בכל תחום אחר – עסקים הם תחום נרכש. אימון הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. התמזל מזלי, והמון המון התמדה (גם עליה תוכלו לקרוא בספר המצורף לקורס), זכיתי להכשרות מהטובות בעולם. בארץ, בחו"ל ובמערכות טיפוח ההנהלה הבכירות במשק. לבד? מה שהיה אתמול, הוא גם מה שיהיה בעוד שנה. לכולנו קשה לגייס את האנרגיה, ולנסות שוב ושוב.
אבל אם לא תנסו, גם אם כבר ניסיתם, אתם בעצם מרימים ידיים על הסיכוי האישי שלכם. בכל פעם שאנחנו אומרים "אני כבר יודע" "ניסיתי את זה כבר" אנחנו חוסמים את האפשרות ללמוד משהו חדש שיכול לשנות את המציאות שלנו מקצה לקצה.
התכנים שלי – נכתבו בשטח. חלקם בפנקסים על הרגליים שלי, בעודי נוהג מאילת לתל אביב תוך כדי עבודה. וחלקם- במחשב המשרדי בקומה ה 40. כולם – פרקטיים, מעשיים ונלמדו לאורך זמן, רק מה שעובד.
אז אם אתם רוצים לשמור על "דלת העתיד" שלכם פתוחה, כדאי שלא תהפכו אותה ל"דלת סגורה". זה לא משנה מה ניסיתם בעבר ונכשלתם,
משנה במה תצליחו, בעתיד.
בעולם הקריירה, כמו בכל עולם השוואתי אחר, תמצאו כי רובה המוחלט של האוכלוסייה- פועל באותם הדפוסים, חושב באותה הצורה ומיישם את אותה הגברת – בשינוי אדרת.
אבל – וזה אבל גדול, יש גם את אותם "One precenters" אותה אוכלוסייה שהיא האחוז העליון- בעלי הדחף, המוטיבציה והרצון האמיתי להצלחה. ואם אתם פה – משקיעים מזמנכם, קוראים, ומנסים לסלול בצורה מעשית את הדרך להצלחה שלכם, כנראה שאתם חלק מאותו אחוז. לפעמים כל מה שחסר – היא מעט הכוונה או עזרה.
ראשית, הבעיה המוכרת בשוק - איך מגדילים את כמות הלידים שלנו?
איך להגדיל משמעותית את אחוזי ההמרה (גם בשוק פרמיום!)
איך להציל עסקאות "אבודות" - או להבין מראש, כי אין עסקה "אבודה" יש עסקה ללא מיצוי.
שיטות מכירה יצירתיות, כאלה שלא נפגוש במקומות אחרים
בניית תסריטי שיחה ומשא ומתן מתקדמים
ניהול משפך - איך לנהל משפך מכירות בצורה מיטבית (בשיטת הנשר,חמל מכירות וכו'...)
שמעתי את זה כל כך הרבה, "יש לך זמן אלי?" היא השאלה החוזרת על עצמה יותר מכל, אבל גם שאלות רבות אחרות…
ואני, כמו שאני – מעדיף "לאסוף" את כל ההערות והשאלות שלכם ושלכן, ולהכין תשובות מסודרות מראש.
והנה כמה מהמוצלחות שבהן:
בחיים, ובמיוחד בעסקים, כדאי לשים לב לתזמון. אבל עוד לפני שאסביר על הצעות ערך לזמן מוגבל, כדאי שתשימו לב – אם אתם "דוחים" את ההצלחה שלכם, כנראה שיש פה משהו עמוק יותר לטפל בו. לצערינו – בשורה התחתונה, אם פספסתם את מועד ההטבה, הירשמו במחיר מלא, או המתינו למועד הנחה אחר.
בקורס הזה, ובכלל פה ב APBC (Ariel Pinto Business Consulting) אנחנו משתמשים בשיטות מקומיות, כאלה שפיתחתי, בניתי, בדקתי ויישמתי בחברות המצליחות המשק הישראלי. בניגוד מוחלט לשיטות מנטורינג כאלה ואחרות המסתמכות על ייבוא של תכנים מאמריקה הגדולה, בשוק הישראלי – אני מאמין שתורה סדורה ואמיתית, קשה למצוא.
הקורס מתאים לכל אחד ואחת המעוניינים לפתח את התוצאות העסקיות שלהם בתחומי הניהול והמכירות ולהשתמש בכלים הטובים ביותר שיודעות להעמיד החברות המובילות במשק הישראלי
במחזורי הקורס הראשוניים, תינתן גישה ישירה לאריאל! מטבע הדברים, נאלץ לצמצם את הגישה לאורך התעבות הקורסים, בשל עומס תלמידים. עמכם.ן הסליחה.
לפני הכל, כנראה שיש צדק בטענה הזו! לא פעם ולא פעמיים אנחנו מנסים לעלות מעלה מעלה, להגיע לנקודות בהן אנחנו הטובים ביותר. וכן, זה מסע ארוך. כן, הוא גם קשה. אבל בעבודה מול אריאל פינטו יש לנו נקודות מפתח ייחודיות להצלחה. גם אם כבר עברנו ליווי כזה או אחר, קנינו ספרים או השתתפנו בסמינר- אצל אריאל אנחנו עובדים בשיטות שיצרו הצלחה בפועל בשוק הישראלי, שוב ושוב ושוב! ולא סתם הצלחה, הצלחה מקומית, גדולה, בינונית ואפילו קטנה. תחשבו על זה קצת… אם זה טוב גם לחברות הגדולות במשק (מרצדס, שטראוס, , טיב טעם…) וגם לעסקים בינוניים וקטנים – זה לא מקרה! מדובר בתורה שצמחה מהשטח, שנמדדה כל יום בביצועים – הדרך הכי פרקטית להצליח, לשנות את העסק ולהגיע למטרות שלנו.
למי יש? וברצינות, מחקרים מודרניים מוכיחים שאחד מגורמי המתח המשמעותיים ביותר, במאה ה 21 הוא לחץ הזמנים. בכל יום אנחנו נקרעים בין משפחה, עבודה, חברים, חיות מחמד, ספורט, תחביבים וכל דבר אחר. בסוף, אין לנו זמן! וזו עוד סיבה למה אתם חייבים ללמוד מאיש מקצוע מנוסה, שעשה את אותם הצעדים בהם אתם צועדים כרגע, ויצליח לחסוך לכם את הזמן המיותר. בשיטה של אריאל, אתם לומדים את מה שצריך ללמוד, בצורה מזוקקת, מדויקת וכזו שתוכלו לרענן ולחזור אליה גם בעתיד.
רוב החומרים שאנחנו צורכים פה בארץ הקודש, הם חומרים ממוחזרים מארה"ב! כלומר, גם אם ליווה אותנו מנטור, צרכנו קורס דיגיטלי או ישבנו לשמוע פודקאסט מוכוון צמיחה, רוב מה שאפשר לשמוע הוא פשוט תרגום לעברית של תכנים מרחבי הגלובוס, בדגש על ארה"ב ואנגליה.
זו גם אחת הסיבות שזה תמיד מרגיש "מנותק".
בשיטה של אריאל פינטו, אתם מקבלים בדיוק את מה שחשבתם שאתם מקבלים בעבר, זיקוק של למעלה מ 30 שנות ניסיון בכיר בשוק הישראלי. ידע מקצועי שיעזור לכם ליצור את העסק עליו אתם חולמים.
פה, אנחנו לא יכולים לעזור לך! פתגם ידוע באנגלית גורס כי: "you can lead a horse to water but you can't make it drink."
הדבר החשוב ביותר הוא להגיע לתהליך מתוך מחויבות פנימית להצלחה! בהכשרות של אריאל, מוטמעים מסרים מדויקים, מזוקקים, שנבנו במטרה להקל עליכם ליישם אותם, לא לתלות על הקיר.
אבל בסופו של יום, אין שום דרך מסביב לזה מי שרוצה להצליח, חייב לעשות את הצעד!